Gaveideer til barnedåb

Efter vi var til barnedåb forrige weekend tænkte jeg det kunne være fint at give jer nogle gaveideer til en barnedåb. Det afhænger selvfølgelig oftest af om det er en dreng eller en pige og om man er nær familie eller ej. Nogle familier har nogle traditioner om at bedsteforældrene giver en børneopsparing eller en sparegris eller hvad det nu kan være. Så sådanne ting har jeg ikke taget med. Som jeg oftes gør, har jeg også her taget udgangspunkt i hvad jeg gerne selv ville modtage hvis vi en dag skulle holde barnedåb. Når man står Gudmor eller Gudfar synes jeg det er rigtig fint at give en lidt speciel gave og da jeg for en del år siden snart stod Gudmor til en lille dreng, fik han en masse småting, nogle navnesutter og bamse og noget legetøj i dag ville jeg nok have givet ham en af de klassiske Kay Bojesen dyr som han kunne ha med sig igennem hele livet.

Traditionelle dåbsgaverKay Bojesen Abe \\ Kay Bojesen Elefant \\ Kay Bojesen Porcelænssæt

Kay Bojesen Kanin \\ Kay Bojesen Fanebærer

De samlede eventyr om Peter Kanin \\ Moneyphant pink \\ Moneyphant blå

Personlige dåbsgaver

Alfabetdyr.dk \\ Fødselstavle \\ Barnets Bog Historie

De traditionelle

Uncle Goose Træklodser \\ Sophie La Giraffe \\ Sebra Elefant

Wheely Bug Mus\\ Jellycat Kanin \\ Djeco Snekugle

Ferm Living Bambi Lampe \\ Bobles Wild Natur

Dette var nogle af de ting jeg kunne finde på at give og som jeg selv ville elske at modtage når tid engang er, hvis i har andre gode bud er i meget velkommen til at skrive dem i kommentar feltet. Indenfor de næste par dage ender jeg tilbage med hvad gav den lille pige sidste søndag 🙂

Skriv et svar

