En af de der svære beslutninger

Jeg er færdig med min uddannelse som International Handelsøkonom til Januar og kommer helt sikkert til med stolthed at kunne sige jeg har en AP Degree in Commerce Management. Det har været to fantastiske år som bare er fløjet afsted, jeg har mødt de to sødeste piger og virkelig fået noget ud af at gå tilbage på skolebænken. Dengang tilbage i 2012 da jeg sagde mit faste job op for at rejse og begynde at studere igen var det noget af det nemmeste jeg længe har gjort, jeg var SÅ klar til at der skulle ske noget nyt og at jeg skulle videre.

Min plan har længe været at jeg skulle læse en PBA i International Handel og Marketing når jeg var færdig med min nuværende uddannelse. Men nogle gange ændrer ens ønsker og planer sig jo, og jeg har længe gået og overvejet frem og tilbage om jeg skulle læse de sidste 1,3 år eller jeg skulle gå ud og finde mig et job og få startet min karriere. Jeg synes dette valg er rigtig svært og specielt fordi at der er så mange andre ting i mit liv som jeg også gerne vil. Jeg har som mange af jer måske har læst været sammen med min kæreste i over 9 år, vi har boet sammen i tre og når man er i midten af 20’erne så sker der noget i ens liv – eller det gør der i hvert fald i vores liv. Vi er ligesom nået til det punkt hvor vi gerne vil videre, vi vil gerne i gang med at starte vores liv sammen, opbygge vores familie. Vi er dog begge enige om at vi vil have vores helt eget sted at bo inden vi skal stifte familie, vi vil også begge to gerne være færdige med vores uddannelse, det sidste er vi dog kommet så langt i beslutningen om at det ikke behøver være sådan. Men når man har valgt at tage to uddannelser som stadig kun giver en helt almindelig SU så er tingene rigtig svære hvis man også gerne vil købe et sted at bo.

For lige at komme tilbage på sporet, så handler det her om at jeg, nu nok er kommet frem til at læse de sidste 1,3 år også. Selvom jeg rigtig gerne vil en masse ting netop nu så vil det også være så meget federe at have den ekstra uddannelse med i bagagen og derefter kunne gøre lidt mere hvad man ønsker. Når jeg er færdig i Marts 2016 så vil jeg trods alt kun være 26 og Daniel vil kun have et enkelt år tilbage på sit studie, ting der helt sikkert hjælper os noget mere på vej end hvis vi gør tingene overilet nu.

Jeg glæder mig rigtig meget til at læse og har egentlig hele tiden glædet mig, jeg elsker at tilegne mig ny viden og ved jeg kommer til at være så meget mere attraktiv og klar til at starte en ny karriere til den tid. Hele puslespillet med familie, hus og job er noget jeg synes er svært og endda ingen jeg overhovedet selv står i det. Så stor kado til den der får det til at se så enkelt og nemt ud. Nu kan man synes det virker tidligt at ville have børn allerede men der hvor jeg kommer fra er det mere normalt at få børn i starten af 20’erne end sidst.

Det blev pludselig en lang smøre om andet end bare uddannelse, men det kunne være ret interessant at vide hvordan får i det til at hænge sammen, eller har det aldrig været et problem for jer?

Skriv et svar

