Kagebagning

Hver fredag på arbejdet spiser vi morgenmad sammen i afdelingerne, i fredas var det min tur og traditionen tro er der kage på bordet. Jeg kan nu bedre lide at bage min egen kage fremfor at købe en. Den kage jeg bager mest herhjemme er banankage. Så jeg tænkte jeg ville dele min opskrift med jer – normalt bager jeg den i en springform men da det er noget nemmere at transportere muffins med på arbejde, blev det sådan denne gang.

wpid-dsc_0652.jpg

Ingredienser:

175 g. mel

150 g. sukker

3 æg

1 tsk. bagepulver

100 g. smør

½ dl. mælk (Jeg bruger nogle gange lidt mere, vurderer min dej lidt fra gang til gang.

½ tsk. stødt ingefær

2 modne bananer (Afhænging af str. bruger jeg gerne 3 da den bliver mere svampet)

1 tsk. vaniljesukker (eller mere 😉 )

 

Man pisker æg og sukker luftigt og moser sine bananer og kommer dem op i. Så smelter man smørret og putter det i sammen med mælken. De tørre dele sigtes sammen og røres i dejen.

Den skal bages ved 175 grader

Springform: i ca. 45 min.

Muffins form: ca. 20 min.

wpid-dsc_0664.jpg

wpid-dsc_0665.jpg

wpid-img_20140925_201615.jpg

Skriv et svar

