Ugen der gik

Man har nogen gange de uger hvor man rammer fredag og tænker hvor blev ugen af? Sådan en uge har jeg haft, den startede jo egentlig glimrende nok både mandag og tirsdag som ganske almindelige hverdage.

Onsdag morgen vågnede jeg dog op helt kvæstet af snot og sygdom i hovedet på trods af at jeg ugen forinden havde præsteret at tilrage mig en lungebetændelse, dagen inden jeg skulle med på virksomhedsbesøg i Slovakiet. Ikke nok med at jeg onsdag var virkelig ringe, da jeg efter at havde spist morgenmad skulle sætte tingene tilbage i køleskabet, valgte jeg at vende hovedet nedad på den liter kakaomælk jeg netop havde åbnet, således at det væltede ud med kakao i køleskab, ned i grøntsags skuffen og ud over gulvet – i et øjeblik overvejede jeg stille at lukke køleskabet og gå i seng.

Efter at have ryddet kom jeg i gang med at læse til eksamen, da det så blev aften og jeg skulle rydde væk fra aftensmaden, gik det her heller ikke meget bedre og denne gang var det mælkens tur til at ryge på gulvet og fosse ud – denne gang var mine reflekser blevet lidt bedre og pølen var nu noget mindre.

 

DSC_0563

DSC_0565

Da jeg vågnede torsdag morgen var jeg overbevist om at dette måtte blive en glimrende dag – hvilket det gjorde, jeg scorede et 10-tal til eksamen og Daniel inviterede mig ud at spise. Vi tog til Nyk. F og spise på La Comida hvor vi havde et gavekort til. Jeg fik carpaccio med svampe, vesterhavsost og balsamico og Daniel han fik stegte Kammuslinger med asparget, puffet korn og asparges creme samt noget citron gele. Til hovedret fik vi hver en højrebsbøf med løgmarmelade, persille puré, rødbeder og sommerlig sovs. Man kunne sagtens fornemme at det var en gourmet restuarent vi var havnet på, hvilket i nok også kan se på billederne. Derudover var vi de eneste i restuarenten og fik derfor også en udsøgt service – vinen som daniel fik et glas fra fik vi endda også lov at tage med. Jeg tror nu umiddelbart ikke det er et sted vi kommer igen da vi er til noget mere simpel mad.

DSC_0569

DSC_0571

DSC_0572

Nu er det pludselig fredag og jeg går nu allerede og glæder mig til at klokken slår 15.30 og jeg har fri – jeg skal hente min kæreste Daniel i Næstved og så drager vi mod Rågeleje i sommerhus hvor vores vennepar og deres lilledatter venter på vi kommer.

Mine opdateringer herfra bliver nok minimal, men så kan i klart finde mig på Instagram under @mettemras

 

Skriv et svar

